Produk Terlaris Ogos..

September 10, 2016

Resepi Biskut Sarang Semut by Azlina Ina Fans

Bismillah selamat pg korg..esok cuti ni kalau baring pejam mate lebuh ni uihh bahaya2 haha..kerana ramai sgt nak resepi biskut sarang somot ni xpe cikgu turut kan walau biskut cehekgu xla lawa nau sbb xde masa nak hias cantek2 bz nau ckgu ni hehe jom cikedot.



Okey ini lah die pemandangan biskut sarang semut berkawad hora horey kite ye.,,,dah xsempat korg buat juai ni makan sondiri jo la yo haha



Bahan2 nye adalah

1 cawan butter
1/2 cawan gula halus
Mix kan sekejap bg kembang dan gule hancur


2 bijik kuning telur dan sedikit esen vanila


Ok dah kembang mcm ni bhn mix td kan


Masuk kan telur n esen mix sekejap je matikan mixer


Masuk kan 1sk pewarne kuning kacau rata dan masuk1sb susu tepung+2 sb tepung custard dan kacau kan


1 cawan tepung jagung masukkn jugak dan kacau


Ok skrg tepung naik sendiri xperlu ayak dan xperlu + baking powder..sukatan 2 1/4 cawan
atau gune tepung gandum kene ayak dan tambah 1 sk baking powder sukatan 2 1/4 cawan 
Masuk sket2 dalam adunan td smbil uli ejas2 la kalau rasa korg lembek sket tmbh lg tepung sket2 tp rasa nya sukatan ni selesa dtgn


Cammni doh die kalau ina xyah masuk peti ais kalau korg nak die keras sket doh tu balut plastik elok2 smpn 20 mnt dlam pti


Ni alat memarut nye buat mcm rajah tu ha ye


Ok amik sket doh dan parut kan


Parut sket2 njgn byk2 nnt begumpal


Ok masukkn dalam paper cup pilihan


Tabur urai bewarne dan panas kan oven bakar suhu 160 masa 20 mnt bergantung oven korg sekian laju2 sbb cikgu ngantuk ahahaa bye



kredit : Azlina Ina Fans

0 Orang Pengomen Tegar..:

Post a Comment

Salam 1 Malaysia..
Terima Kasih coz sudi komen blog amy..
Lain kali komen la lagi..hehe..

Iklan Berbayar