Produk Terlaris Julai..

September 22, 2013

Agar-Agar Oreo versi Amy

Salam 1 Malaysia...

Hari minggu ni amy terrajin sikit...hari sabtu masak nasi ayam..hari ahad masak nasi lemak..dan terlebih rajin buat agar-agar oreo...aritu ada opismate amy buat agar-agar ni..amy makan rase tak puas..sedap sangat..amy pun apa lagi..terus google..dan terhasil la agar-agar oreo nie..ni pun dah habis da agar-agar nie..buat 1 acuan jer tp bagi kat jiran 3 buah rumah..nama je jiran tp pun bukan orang lain pun semua mak sedara..hehe...

Ni first amy try..Jom amy share resipi die.. 

Agar-agar oreo..

Agar-agar (yg dalam plastik tu)
Susu Cair (1 Tin)
Gula (secukup rase)
Milo (Ikut suka)
Oreo..

Mula2 panaskan air then masukkan agar-agar tu..air tu jangan banyak jangan sikit..kalau sikit takut keras nati tak sedap..banyak sangat pun jangan nati terlampau lembik..

Bila agar-agar tu dah cair, masukkan susu cair tu..tuang 1 tin tu sampai habis..kemudian masukkan gula..kalau nak kurang manis kurangkan gula dan kalau nak manis sebaliknya yer..

Kemudian, bahagi acuan tu dalam 2 bekas..1 bekas biarkan putih susu tu..satu bekas lagi masukkan milo..kacau sebati.

Kemudian, tuangkan acuan milo tu ke dalam bekas..biarkan dia sejuk n beku sikit..jangan terlampau beku natikan dia xmelekat dengan acuan lain..(kalau nak cepat masukkan dalam peti jap..tp lepas acuan tu xberapa panas la..)..

Bila lapisan pertama tu da agak2 keras sikit masukkan acuan kedua, yang warna putih tu..dan masukkan oreo sekali time tu..kalau lambat masuk nanti oreo tu keras..lepas lapisan kedua dah agak2 keras sikit..masukkan lapisan ketiga..acuan milo tu la..tunggu dia sejuk sikit pahtu masukkan dalam peti ais..siap.....

 Ni lah hasilnya apa yg amy buat td.. =)

Siap dimasukkan dalam polisterin tuk diagihkan pada jiran2.. =)


Selamat Mencuba...


8 Orang Pengomen Tegar..:

  1. dear....terima kasih kongsi resepi...menarik agar2 oreo amy tau...cayalah...super sedap

    ReplyDelete
  2. nampak sedap..sape tak suka milo ngan oreo..wah dah de baby..lama sangt nad tak terjah blog akk

    ReplyDelete
  3. wah...belum pernah lagi dengar atau rasa agar2 oreo nie..mesti sedap..hehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  4. Tak pernah try lagi buat agar2 oreo ni.. Tapi ramai yang dah post pasal kesedapan agar2 oreo ni.. Macam kena cuba jer.. Hehe.. Glup! Terliur la pulak..
    ZON PERMAISURI CHOMEL

    ReplyDelete
  5. alaaaa sedapnyeee huhuh
    nanti nak try erkk ;)

    ReplyDelete
  6. Dapnya ni.. menarik patut ler Amy makan tak Kenyang.. agar Oreo ciksu tak pernah buat lg. Kek Oreo pernah la.. amik resepi kat blog CMG..

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia..
Terima Kasih coz sudi komen blog amy..
Lain kali komen la lagi..hehe..

Iklan Berbayar