Produk Terlaris Ogos..

March 11, 2013

.::Checkup 25 minggu :: Minum Air Gula::.

Salam 1 Malaysia

Alhamdulillah, selamat sudah tuk checkup 25 minggu pada 7.3.2013 aritu..minggu ni da masuk 6 bulan 2 minggu amy pregnant..tuk checkup kali ni amy kena minum air gula..amy kena minum bukan sebab ada sejarah keluarga ke apa tp atas sebab faktor umur amy da lebih 25 tahun..prosedur klinik kesihatan tu kate umur lebih 25 wajib minum air gula..nak taknak terpaksala..dah la malam tu kena puasa sampai ke tengah hari..huhu..

Hari tu amy dgn hubby ambik cuti sb nak kena minum air gula punya pasal..biasanya amy g checkup sorg je..sebab dekat dgn rumah amy..keluar opis petang tu pergi checkup then balik checkup terus balik umah tidur..hehe..memandangkan kena minum air gula ni amy mintak hubby temankan..Kul 9 amy sampai klinik..mula2 sampai tu mcm biasa la ambik nombor..lepas tu ada sorang misi panggil amy untuk cucuk kat lengan..ambik darah sebelum minum air gula katenya..lepas cuck tu kena minum air gula segelas besar dalam masa 5 minit..amy pun bawak air pergi minum kat luar..minum kat luar takut termuntah je..rasanya ok la..takde la teruk sangat..amy habiskan segelas tu..lepas tu amy mtk fahmi ambik air masak dalam kereta tp fahmi kate kalau syg anak jgn minum pape dalam masa 2 jam sb misi xbagi..amy pun tak minum la..sementara tunggu 2 jam tu..misi buat checkup macam biasa..dalam kul 11 lebih kena panggil cucuk lagi skali kat lengan..result tak dapat lagi..misi tu kate kalau result tak ok dia akan kol..kalau result ok dia akan tunjuk masa checkup 28 minggu nanti..harap2 ok la..huhu..

Sebelum ni dengar macam-macam citer pasal air gula nie..ramai yang kate minum sampai termuntah la pening la..macam2..tu wat amy tak keruan duk pikir camne nak minum n habiskan segelas besar tu..alhamdulillah tekak amy leh trima..boleh minum dengan jayanya...=)

25 Weeks Pregnant

Bila tengok gambar ni macam tak caya je janin ni duk dalam perut amy sekarang nie..
Patutlah aktif sangat bergerak..dah besar upanya..
Sabar yer anak ibu, 2 bulan lebih lagi Inshaa Allah dengan izin-Nya kita akan bersua.. =)

Perihal 25 Minggu

8 Orang Pengomen Tegar..:

  1. harap2 result tu ok.. selamat minum air gula ye.. wah siap ucapan selamat gitu :D

    ReplyDelete
  2. sekejap je dah 6 bulan kandungan akk... mesti perut akk sgt comel kan sekarang, teringin nk mengandung...

    ReplyDelete
  3. yaka amy? 25 thn mmg kena mnum air gula ehh...alalala sy dh terlebih umur plak jgk hoho

    ReplyDelete
  4. harap2 semuanya ok ye amy...
    akak pun ok je minum air gula tu,sampai 2 kali akak kena minum maklumla umur masa tu 33 skrg 35 ni taktau la mcm mana lak..

    ReplyDelete
  5. ok tu relax :D

    - admins blog 3 dalam 1
    http://blog3dalam1.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah amy berjaya. mmg tak minum atau makan apa2 selaps minum air gula tu. sib baik fahmi pandai pujuk amy ye :)

    ciksu 1stime tgk ank sedara mmber sbb pi teman dia..mmg menahan je muka dia sbb nak termuntah.puas pujuk, alhamdulillah sampai 2 jam juga bertahan

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia..
Terima Kasih coz sudi komen blog amy..
Lain kali komen la lagi..hehe..

Iklan Berbayar