Produk Terlaris Julai..

July 19, 2012

.::Jom jahit baju kurung::.

Ramadhan kian menjelma n pasti diikuti dengan Syawal..apa lagi, baju raya la kan...hehehe..jom belajar jahit baju kurung..senang jer..atas rajin dgn malas jer..hehe..

Amy dulu pernah la jugak jahit baju kurung tuk sepupu2 amy yang kecik2 tu..masa tu emak amy ajar amy jahit baju..nak kate pro tu tak lah tp boleh la n nampak la rupa baju kurung tu..cuma amy tak selalu praktik n xberani nak ambik upah..

Asal-asalnya moyang amy tukang jahit..turun ke nenek amy n sekarang mak amy tukang jahit, mak amy nak ajar kat amy tp amy malas sikit..hehe..tp skrang ada gak angan2 nak belajar lebih lg dalam bidang jahitan nie..insya Allah satu hari nanti...setakat ni pun amy reti baju kurung dgn seluar jer..baju melayu xbelaja lg dengan mak..harap2 1 hari nanti dapat la belajar..boleh wat bisnez..hihi..

Jom belajar jahit baju sama2..

1) Mula, cantumkan bahagian lubang leher dan badan baju
2) Kekek dicantumkan dengan pesak..kalukan seperti diatas
3) Cantumkan bahagian pesak dengan lengan
4) Cantumkan pesak ke badan..seterusnya hahit di bahagian hadapan dan belakan baju kurung..(kalau nak senang..ambik dari atah bahu n terus ke bawah..)

siap....mudah bukan..selamat mencuba=)

p/s--> mak tgh jahit baju amy 5 pasang kat kg tu..bukan wat raya tp kerja..hadiah dr sedaramara masa kawen aritu =)

11 Orang Pengomen Tegar..:

  1. tgn kite kaku sket bab jht ni
    kalau yg simple blh la.
    heee

    ReplyDelete
  2. Akak pun baru belajar2 nak menjahit. Dapat jahit baju anak2 pun cukup la..jimat kit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula kan..skrg ni upah mahal pada kain..huhu

      Delete
  3. saya belum lulus lagi jahit baju kurung ni...

    ReplyDelete
  4. terbaeklah..ni mmg tengah duk blajar nak jahit baju.tq for sharing ya dear

    ReplyDelete
  5. done follow ur blog.please follow my blog too!:)

    ReplyDelete
  6. amy, tlg ajar cara nk ambk ukuran. teringin nk buat baju kurung utk anak.

    ReplyDelete
  7. nak belajar pelbagai fesyen pakaian? jom layari jahitandankemahiran.blogspot.com

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia..
Terima Kasih coz sudi komen blog amy..
Lain kali komen la lagi..hehe..

Iklan Berbayar