Produk Terlaris..

April 16, 2012

.::Suka atau duka::.

Pejam celik pejam celik tinggal 40 hari lagi aku akan bertukar status..ya tukar status dari tunang kepada isteri orang..insya Allah kalau diizinkanNya n memang dah tertulis waktu itu jodoh aku dah sampai..Insya Allah..

Bahagiakah aku? happy kah aku? gembirakah aku? Semestinya aku akan gembira tapi adakah aku akan gembira di saat 2 orang yg aku betul2 sayang akan hadapi penceraian? 2 hubungan sekaligus..dalam sekelip mata..aku pun xpasti dengan perasaan aku sekarang..suka happy duka sedih bercelaru serabut dan macam2 lagi..hanya Allah saje yg tau bertapa pedihnya perasaan aku sekarang..

Ya Allah berat dugaan untuk aku..aku xsanggup hadapi hari bahagia aku dalam keadaan 2 orang yang aku sayang bersedih hati..Kuatkan aku Ya Allah, kuatkan aku untuk terima ujian ini..aku tak mampu tuk bergembira sedangkan orang yg aku sayang menderita...

Mungkin dah tertulis semua ni n mungkin itu yang terbaik buat mereka walapun berat untuk aku melaluinya...Berat mata memandang tapi berat lagi bahu yg memikul..berikan mereka kekuatan untuk lalui ujian Mu ini ya Allah..

Semua yang kahwin mesti ingin kebahgian sampai ke akhir hayatkan..tapi sape tau jodoh kita sampai bila dgn die..hanya Allah yg tau..semua dah tertulis...kita cuma terima qada n qadar Allah dgn hati yg terbuka..kita hanya merancang tapi hanya Allah yg menentukan..aku redha..



Ya Allah Ya TuhanKU...
Seandainya telah Engkau catatkan...
Dia milikku, tercipta buatku...
Satukanlah hatinya dengan hatiku...
Titipkanlah kebahagiaan antara kami...
Agar kemesraan itu kekal abadi...

Ya Allah Ya Tuhanku
Yang Maha Mengasihani...
Seringkanlah kami melayari hidup ini...
Ketepian yang sejahtera dan abadi...
Maka jodohkanlah kami...

Tetapi Ya Allah...
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku...
Bawalah dia pergi jauh daripada pandanganku...
Luputkanlah dia dari ingatanku...
Dan periharalah aku dari kekecewaan...

Ya Allah ya TuhanKU..
yang Maha Mengerti...
Berikanlah aku kekuatan...
Menolak bayangannya jauh ke dada langit...
Hilang bersama senja yang merah...
Agar ku sentiasa tenang...
Walaupun tanpa bersama dengannya...

Ya Allah Ya TuhanKU..
Yang maha tercinta...
Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu...
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik untukku...
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui...
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini...

Ya Allah Ya TuhanKU...
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku...
Di dunia dan akhirat...
Dengarkanlah rintihan daripada hamba-Mu yang daif ini...
Jangan Engkau biarkan aku sendirian...
Di dunia ini mahupun di akhirat...
Menjuruskan aku ke arah kamaksiatan dan kemungkaran..

Ya Allah Ya TuhanKU..
kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman...
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup...
Ke jalan yang Engkau redhai...
Dan kurniakanlah kepadaku keturunan yang soleh dan solehah...

Ya Allah...
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat...
Dan periharalah kami dari azab api Neraka...

p/s--> Ya Allah ya tuhanku..aku berserah kepadaMu..

5 Orang Pengomen Tegar..:

  1. semoga amy kuat smgt..jgn nervous2 yaa :)

    ReplyDelete
  2. sabarlah amy....dugaan tu ..be strong..doakan yang baik2 buat mereka

    ReplyDelete
  3. tahniah amy...insyaAllah kalau dh tertulis jodoh amy waktu tue akan sampai..

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia..
Terima Kasih coz sudi komen blog amy..
Lain kali komen la lagi..hehe..

Iklan Berbayar