Produk Terlaris..

February 28, 2012

Wanita "menarik" jadi REBUTAN untuk DIPERMAINKAN, tetapi wanita solehah jadi REBUTAN untuk DIPERISTERIKAN"



BERUBAHLAH DEMI KEBAIKAN :)

Wanita "menarik" jadi REBUTAN untuk DIPERMAINKAN, tetapi wanita solehah jadi REBUTAN untuk DIPERISTERIKAN"

MACAM MANE NK JADI SOLEHAH? BACA SEBAHAGIAN DARIPADA PANDUAN NI :)

" Rasulullah melaknat perempuan yang mencukur (menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening) "-- (Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari)

" Dan janganlah mereka (perempuan) membentakkan kaki (atau mengangkatnya) agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan "-- An-Nur : 31

" Siapa sahaja wanita yang memakai wangi-wangian kemudian melewati suatu kaum supaya mereka itu mencium baunya , maka wanita itu telah dianggap melakukan zina dan tiap-tiap mata ada zina "--(Riwayat Nasaii, Ibn Khuzaimah dan Hibban)

" Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi dada-dada mereka "--An-Nur : 31

" Rasullulah melaknat perempuan yang mengikir gigi atau meminta supaya dikikirkan giginya "--(Riwayat At-Thabrani)

" Asma binti Abu Bakar telah menemui Rasullulah dengan memakai pakaian yang tipis . Sabda Rasullulah : Wahai Asma ! Sesungguhnya seorang gadis yang telah berhaid tidak boleh baginya menzahirkan anggota badan kecuali pergelangan tangan dan wajah saja "--(Riwayat Muslim dan Bukhari)

"Janganlah perempuan-perempuan itu terlalu lunak dalam berbicara sehingga berkeinginan orang yang ada perasaan serong dalam hatinya , tetapi ucapkanlah perkataan-perkataan yang baik "--Al Ahzab : 32

"Barangsiapa memakai pakaian yang berlebih-lebihan, maka Allah akan memberikan pakaian kehinaan di hari akhirat nanti"--(Riwayat Ahmad, Abu Daud, An Nasaii dan Ibn Majah)

"Wahai anakku Fatimah ! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya"--(Riwayat Bukhari dan Muslim)

p/s--> renungan bersama..

9 Orang Pengomen Tegar..:

  1. alangkah beruntung dan bertuah pada mana2 wanita yang mahu dan ingin berubah ke arah kebaikan....
    =)

    ReplyDelete
  2. wahh semua pesanan untuk lady .
    thanks akak..
    byk lagi nk kena betulkan skrg ni T___T
    sblum trlmbat kan ;(

    ReplyDelete
  3. bukan mudah untuk menjadi wanita...ada aurat yang perlu dijaga dan dipelihara..

    ReplyDelete
  4. nak berubah bukan senang..tp slow2..insyaallah boleh.

    ReplyDelete
  5. betul tu amy
    so kene lah berubah demi kebaikan
    sendiri.. psnn tuk diri sendiri gak ;)

    ReplyDelete
  6. btul tu..tak perlu berpakaian seksi untuk memikat hati lelaki . kte hanya akan dinikmati, bukan untuk dijadikan isteri.

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia..
Terima Kasih coz sudi komen blog amy..
Lain kali komen la lagi..hehe..

Iklan Berbayar