Produk Terlaris Julai..

December 31, 2011

.::Resipi Apam Polkadot versi Amy::.

Salam 1 Malaysia..

Semalam amy buat apam polkadot..amy belajar pun dgn encik google ajer..hehe..jom kita buat sama2...senang jer..

Bahan-bahan ( 50 biji papercup medium )
  • 3 biji telur-dari peti sejuk(gred A)
  • 275 gm tepung gandum
  • 220 gm gula halus
  • 150 ml susu segar@susu cair
  • 3 sudu teh baking powder
  • 1 sudu kecil ovalette
  • filling-blueberry@strawberry@apa2 ikut citarasa
  • pewarna
Mula2, masukkan semua bahan apam kedalam mangkuk mixer dan pukul dengan kelajuan maksima sehingga kembang..



Seterusnya, bahagikan adunan kepada beberapa bahagian,kemudian titiskan pewarna mengikut pilihan..


Pilihan warna amy..

Colorful...

Kemudian, masukkan setiap adunan berwarna kedalam piping bag..picitkan adunan ke dalam mangkuk kertas-setengah sahaja..letakkan filling secukupnya-nak senang masukkan dalam plastik kemudian picitkan..



picit lagi adunan sama @ warna berbeza sehingga hampir penuh..last sekali dot-dot kan dengan warna pilihan..kemudian kukus selama 10-15minit @ sehingga masak..



Akhirnya, inilah hasilnya...jom makan..yummy2..

Inilah hasil tangan amy..Apam Polkadot..hehe..

***Nota*** --> masa amy baca ramuan dalam blog aritu amy tak tau apa tu ovelette..cari2 internet akhir jumpa la gambarnya..amy pun pergi la beli kat mydin mall.hehe...

Ovelett :: RM1.50 jer..

Ni lagi satu, nama dia lopang acuan..first amy buat tak letak dalam ni..dia jadi kembang yg amat sangat..memang tak lawa..amy pun pergila beli bekas ni..harganya murah jer..12 biji RM1.60 jer..hehe..

Lopang Acuan..

P/s--> nak tau amy belajar kat mane?? kat sini My Resipi.


8 Orang Pengomen Tegar..:

  1. sgt keratif dan mcm sedap..rasa nak cube la..hehe..

    ReplyDelete
  2. wah...pandai dah buat apam polkadot..lepas ni boleh cuba resepi lain yerk...:)

    ReplyDelete
  3. br ari tue akak dpt resepi apam nie...hehe..xthlah bile nl try..

    ReplyDelete
  4. comel2 la..
    geram tgk..
    nti nk try wat..
    hehe..

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia..
Terima Kasih coz sudi komen blog amy..
Lain kali komen la lagi..hehe..

Iklan Berbayar