Produk Terlaris..

November 14, 2011

.::Suke-suke hati mung je nok kutuk bahase ganu::.



Salam sedara Khairul Faizal Abdullah...sedak molek awok kutuk bahase ganu ork..awok orang mane gok yang sedak ngat duk kate2 ke bahase ganu gitu gini ow??? orang K.Lumpur ke mane yang agah ngat cakap ning?? barang nguh duk ngutuk2 bahase orang..Sape kate orang luo dok reti cakap ganu?? Mase saye belajo u aritu ramai je saing2 saye buleh cakap ganu..padahal awok ye anok jati kl..nok seribu daya takboh
seribu dalih...

Kita rakyat Malaysia yer..banyak negeri banyak daerah banyak loghat..so sedara janganlah duk ngutuk2 bahasa orang lain..sungguhpun xsuka dengan bahasa terengganu takyahla nak hina2 bahasa kami rakyat Terengganu nie...kami bangga jadi anak jati Terengganu..

Orang kate masuk kandang kambing ngembek, masuk kandang harimau mengaum..sedara takleh ke jadi cam gitu?? kalau sedara tak boleh, sedara xpayah la jejakkan kaki kat Terengganu..bukan apa, takut sedara sesat jalan nanti susah sebab tak faham apa kitaorang cakap...kesian..

Jangan sampai nanti Allah tetapkan jodoh sedara or jodoh anak2 sedara dengan org Terengganu suda..baru tau langit itu tinggi atau rendah...renung2kan...

p/s--> cintailah bahasa kita..bahasa jiwa bangsa....

22 Orang Pengomen Tegar..:

  1. bagusla kalau dia cakap bahasa terengganu susah nak belajar, takde org ikut, itu maknanya bahasa tu unik dan special :)

    ala, esok kawen le dgn org ganu.. hihi

    ReplyDelete
  2. ish...sptutny kita hormat cara org lain..bukan kutuk..
    dah tntu2 satu msia..apende la,,huhu

    ReplyDelete
  3. asyikin--> tu la pasal..kekgi leh jodoh dgn org ganu ke kena keje kat ganu ke baru padam muka yer..hehehe

    ReplyDelete
  4. bhase ganu unik . hehe . die dop reti ckak . tu die skit hati hor . haha . nop ikut dop pndai .

    ReplyDelete
  5. acheeqa farhana--> tu la pasal..suke2 hati yer je nk ngutuk kan...xpasal glamer...huhu

    ReplyDelete
  6. sbb die x reti ckp loghat ganu la die dok kutuk bhse kte ni...

    blah la....kata 1 malaysia, tp ni nak merosakkan bangsa malaysia....

    ReplyDelete
  7. Hahaa ! Apa pny manusia lhaa g2 . Yea ahh , bahasa kyte unik ! Kan kan ?

    ReplyDelete
  8. sharifah amarina--> taun xpe...ye xreti nk maroh ke org..hehehe

    ReplyDelete
  9. lady butterfly--> tu pasal..xreti nk ngutuk2 lok..huhu

    ReplyDelete
  10. tu ler psal...
    akak benganggg jgak dengor tu kan..
    sesuker hati dier jer duk kutuk bahaser kaum kerabat akak...

    dulikk kan dier..huhu

    ReplyDelete
  11. fazita--> tu r pasal kak..mmg bengang giler duk ngutuk base kita..huhu

    ReplyDelete
  12. la cci org slngor je mmg tak de slang hehe tp best gak dpt ckp sikit2 slang ganu, kelate, noghOri huhu mgkn org tu tp tk spttnye org tu ckp cmtu spttnye die kene hormat mm entah la mcm2

    ReplyDelete
  13. saya benci bile org SATU negara duk kutuk org negara dia SENDIRI ... dan saya lebih TAK suke org kutuk adat & budaya negeri org lain..
    itu la unik nye MALAYSIA, w/pn m'punyai plbagai bgsa,bahase,adat dan budaya,tapi Alhamdulillah hidup dlm keadaan yg harmoni..

    ReplyDelete
  14. ala ,die tu budok ganu gok...base jenis gong..dok soh layan

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia..
Terima Kasih coz sudi komen blog amy..
Lain kali komen la lagi..hehe..

Iklan Berbayar