Produk Terlaris..

September 18, 2011

.::Kemaafan adalah dendam terindah::.

Salam Satu Malaysia..hari ni amy masuk kerja selepas dapat cuti 4 hari..Rabu Khamis Jumaat dan Sabtu..pagi ni terpaksa bangun awal sebab kul 7 pagi gerak dari rumah gong badak terus drive ke tempat kerja..1 jam perjalanan..lama tu..huhu..tp bestnya cuti lama..hihi..amy balik rumah mak ayah amy kat kat gong badak..kebetulan adik yang belajar kat kuantan ada balik..lagi la meriah..kluar jalan2 dengan family..jalan2 dengan incik tunang..wah bahagia..hehe..

Berkaitan denga tajuk..Kemaafan..memang susahkan bila kita nak maafkan seseorang..lagi2 bila melibatkan orang itu melakukan pada orang yang kita sayang..terutamanya keluarga dan pasangan kita..amy pernah berjanji dengan diri amy yang amy takkan memaafkan dirinya..sebab dia telah membuatkan orang yang amy sayang menangis dan menderita..

Masa berlaku pergaduhan tersebut..amy memang sakit hati giler dengan sikapnya..memang amy tak nak trima dia lagi..memang amy tak nak tengok muka die lagi..memang amy simpan dendam sedendamnya lah pada dia..tp siapa kita nak menghukum orang kan..bila amy pikir-pikir balik takde guna nak berdendam dengan dia..mungkin tu kesalahan yang mungkin dia tak sedar dia buat...tiada manusia yang sempurna melainkan saling menasihati antara satu sama lain bagi memperbetulkan kesilapan dan memperbaiki diri menjadi insan yang lebih baik...kita sendiri juga pernah melakukan kesilapan..

"Kemaafan adalah dendam terindah buat saudaramu yang melakukan kesilapan. Tidak ada manusia yang sempurna dan maksum sehingga tiada satu kesalahan pun yang dilakukannya terhadap saudaranya melainkan ‘Nabi Muhammad SAW"

“Maafkanlah semua orang sebelum anda tidur setiap malam bagi mencuci hati dan mencerdaskan minda” - Pesanan dari Dato Dr Fadilah Kamsah..

Apabila dia datang mintak maaf dengan amy dengan keadaan nangis2 dan mengaku semua kesalahan dia..amy hanya mampu menangis dan tak mampu berkata apa2..tiada lagi dendam tiada lagi sakit ati tiada lagi benci..bagi amy yang lepas biar la lepas..mulakan hidup baru..semoga hari2 kita akan jadi yang lebih baik dari yang sebelum nie...

p/s--> masalah yang selama ni yang menyerabutkan kepala otak amy ni akhirnya berjaya diselesaikan...

7 Orang Pengomen Tegar..:

  1. bagus kalau dia sendiri sedar kesilapan dia :)

    ReplyDelete
  2. selalu amalkan b4 tido maafkan semua orang..pasti hari2 yang kita lalui kita tenang je:-)

    ReplyDelete
  3. baguslh klu k.amy dh blh maafkn bdk tu...kite xleh pkir dri kite je..kne pkir dr bnyk sudut..hrp lpas ni dia xwat hal plok...

    ReplyDelete
  4. tindakan yg bagus tu amy..forgive and forget!

    selamat bekerja.....

    ReplyDelete
  5. sedangkan nabi pon maafkan umatnya..inikan pulak manusia kan?

    ReplyDelete
  6. pernah ternampak amy post status marah2, tp x berani nk komen..huhu

    apa2pun, bgsla kalo dh bermaafan..sbb tu mmg lebih baik :)

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia..
Terima Kasih coz sudi komen blog amy..
Lain kali komen la lagi..hehe..

Iklan Berbayar