Produk Terlaris..

August 7, 2011

.::Puding Kastard Jagung::.

Salam 1 Malaysia..hari ni genap seminggu kita puasa..camne? harap semuanya berjalan dengan lancar yer...

Korang suka makan jagung tak? kalau kat daerah amy ni kuala berang memang pemes dengan jagung..atau orang tua-tua panggil jagaung..hehe..

Amy belajar dengan mak sedara amy kuih nie..kalau kita search dalam internet memang susah sikit cara buatnye tp mak saudara amy ajar cara senang jer..korang pun boleh try..rasenya pun sedap la..


Ni gambar yang amy buat aritu..

ni rupanya apabila di potong..( gambar ehsan incik google)..

Bahan-bahannya:
  • 1.5 cawan tepung kastard
  • 1.5 cawan gula..
  • 5 cawan santan
  • garam secubit..
  • pewarna kuning..
  • 1 tin jagung (kalau boleh jagung yang dah di blend separuh)..
Cara Masakan:

Campurkan semua barang di atas dalam kuali..kemudian baru panaskan kuali..kacau sampai dia pekat..lepas tu tuang ke dalam bekas..tunggu dia keras dan boleh dihidangkan...

p/s--> senangkan..selamat mencuba...

5 Orang Pengomen Tegar..:

  1. sekali lagi komen yang sama
    senang macam mana pun kalau dang malas memang dok jadi hahahahaha
    kak na dok wehi ane ekpom makan kastard2 ni =)

    ReplyDelete
  2. la...senang sngt k.amy buat hahaha...klu duk rmh dri wat dah ni duk rmh mertua huuhhu..lmenye xmsk...ari jumaat ni nk try wa tje wase...tq k.amy kongsi resepi....

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia..
Terima Kasih coz sudi komen blog amy..
Lain kali komen la lagi..hehe..

Iklan Berbayar