Produk Terlaris Julai..

October 26, 2010

.::LEPAS GERAM PADA EDSB (ELEGANT DESTINY SDN BHD)::.

Time lunch tadi aku bukak blog aku..tgk kat dashboard tiba2 terbaca komen nie..pada entry aku yg nie...klik sini..ramai yg terkena pada sykt nie kan..panjgang giler komen die..dah blh jd 1 entry aku dah..haha..aku cukup la sekadar kena dgn GORGEOUS CHAIN SDN BHD aritu..dah serik dah..sama je 2 buah company nie..skop yg sama jek..huhu..bacalah komen die nie..so pada yg sedang cari kerja tu, hati2 la dgn sykt2 nie yer..pengomennyer adalah..Amonree..

"hi to all.... aku pun baru je lepas belah dari edsb ( Elegent Destiny sdn bhd ) tadi...ni ngah panas tak habis lagi.... hukhuk

aku nak buat jgk kisah nya dalam blog...tapi tggu aku wat blog dlu mlam ni....ngeh ngeh....sebab pic ada dalam hp...aku kat cc tak ada cabel nak cucuk

nak dijadikan cerita aku dapat la 2 offer satu kat mid dan satu kat edsb bengong ni la... so training selama 7 hari...start isnin lepas...

tmpat dia memang plik...kerja admin tapi kerja dalam group atas meja kosong mcam wat study group time study dlu...budus2
tu takpe lagi ingatkan training memang macam tu... nak cite panjg2 tak menarik lak cite dlam blog aku nanti...hihi

so nak dipendek kan cerita company ni memang nak tipu kitorang fresh graduate dgn duit.... dia ckap manager scheme mcam2 dapat... and dia compare lak dgn exec scheme yg ada basic saja...

lau perfome trus leh dpat jadi manager pas training.... wah mudah tol jadi manager... sapa tk nak kan... so time training korang pun abis pulun la nak jadi manger

alih2.... manager memang kene cari client.... sbab untuk jadi manager kene ada experiance handle client and tok handle kne la cari.... budus2

dia x kan bgitau u all nyer awal2 training kene cari clent...last2 train dia akan bagitau,,,, mcam ni la bnyinya....
" congratulation u all terpilih masuk manager scheme "
mcam bab 1 kan...haha

perfome ntah apa benda lau takat baca chart.... bangang ke apa tu
u all fkir la exec scheme gaji 1800 - 3000.... lau 3k tgok atas perfomance la..... bangang apa tu... lau perfome dpat lak manager t... senang kata exec scheme memang x wujud lansung.... bdus2...

so aku yg byk soal kat manager aku ni akhirnya dia terlepas bagitau tentang manager memang kne cari client... time tu smalam... training day aku yg ke5...
dengan nekadnya aku memang tak nak perform la... silap eja tadi sowie2... so aku nak dtg lambat la hari ni dan nak wat perangai supaya dapat exec scheme tu.... tapi bruk2 tu dapat hidu da niat aku ni....

pagi ni kul 8.45, time tu aku odw da g ambank tu...dia cakap nak arrange balik training,,,nanti diorang col balik.... kepala hotak dia kan.... alkisahnya dia nak kick aku....

tapi kau pergi jgk.... semangat nak attack nyer pasal...hihi
memang dia tak terjawab nya...
ada ke logik training 2 hari je lagi dia tanguh kan atas sebab nak amik trainee baru.... bab 1 tol dia tu

last2 aku tanya byk sgt dia wat2 ada client panggil.... nak halau aku la tu.... aku pun belahla... memang aku tak kan pg da...dia pun tak kan col aku sebab takot aku byk byi...haha

so nasihat kat u all.... hati2 la,,, diowang pyscho giler.... muka baik2.... siap si " LIZA "
muka baik sgt suci murni pakai tudung tapi hampeh tikam kaum dan agama sendiri....

jaga2 jgn smpai terkena.... dan tunggu aku siapkan blog aku malam ni...."


p/s--> udah2 la menipu org..korang dah la org islam..pakai tudung lak tu..jagalah sikit kaum seagama kiter..smoga Allah bg balasan yg setimpal dengannyer..

20 Orang Pengomen Tegar..:

  1. xpelah xfaham kak..biarkan die nak lepas geram pulak..time sy dh lepas dh..hehe

    ReplyDelete
  2. Nasib Amy cepat belah dari Syarikat tu yer..

    ReplyDelete
  3. Kesian kat org..
    Camne la graduan tak memilih keje kan kalau syarikat hampes camtu..

    ReplyDelete
  4. amy 2,, kangen bgt sih,,
    lm ak xmenepek kt sini

    ReplyDelete
  5. yes yes letak nama company supaya if ada yg google kalau dpt offer dr kompeni bongok camni dorg tau

    ReplyDelete
  6. huh...ape nyer syarikat la..ni macam TONTO la gak ni..Tolong Orang Nak Tipu Orang..mau report je syarikat ni dekat Jabatan Tenaga Buruh..bru bleh bungkus diorg..

    ReplyDelete
  7. lepas saja geram tu..pecahkan sekali harta bendanya biar bangkrap

    ReplyDelete
  8. relevan--> tula..nasib baik sy g sari je..huhu..

    ReplyDelete
  9. hairil rizal--> tau xpe..bila graduan memilih kate memilih..dorg memilih sb ni la..huhu..

    ReplyDelete
  10. nia--> kangen sama gua ek? gue pun kangen sama kamu nia..

    ReplyDelete
  11. wanie--> tula tujuan utamannyer sis..biar org tau..kesian org..tiap2 hari panggil temuduga..sb semua org lari cmni la.

    ReplyDelete
  12. chipcoklat--> masalahnyer mmg ramai sgt kena..nape jabat buruh diam je..huhu..

    ReplyDelete
  13. brutalsolo--> kalau blh mmg nk lempang je manager yg koya baik tu..huhu..manager tp umur 24 tp gaya mcm org kg je..pelik sy..huhu

    ReplyDelete
  14. graduan xkan memilih kalo tmpt tu xterok huhu sabar yaa amy..

    ReplyDelete
  15. emm..sy pn mangsa GORGEOUS Chain tu...mmg teruk la dowg.sy dh seminggu training tp xdpt ofer letter lg.pelik giler.manager die giler wat2 baek,lunch same,g solat same,nk g toilet pn die nk ikot...giler ke pe.balik pn mesti sowg2.dlm seminggu tu.ak xpenah balik ngn group ak.ari2 ada interview.ari2 gak suruh share ape yg kite blajar ngn famili...mlm pn msj ak tny famili ckp ape...seyes bengong..malam pn nk msj ckp psl keje..ak dh pelik.so ak pn benti.cian kt mmbr laen.sbb xdpt nk amik contact dowg.bile ak tny manager ak nk no dowg,dia akan pusing cite...hangin betul.arap2 group ak sedar n cepat berambos.abiskan tenaga n duit,sbb last dowg akn paksa cr client/suruh famili invest

    ReplyDelete
  16. anonymous--> kesian awk..mmg betul..dia xkan bagi kita bersama2 dgn kawan kita..xkan tinggal kita sendirian dgn kawan kita..tp sy bijak sikit la..time dia keluar jap je cepat2 sy mintak no tel kawan tu..hari kedua sy blah dia pun blah..bodoh ke apa semua nak ikut..makan..toilet..mmg tu strategi dia..xnak bagi kt bincang dgn kawan kita..dia akan tanya family tanya apa la..konon nak suruh invest 120 000 usd..duit kita kat setengah juta..sapela yg nak..tula doakan manager2 hampeh tu insafla...shilaka punya org..huhu

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia..
Terima Kasih coz sudi komen blog amy..
Lain kali komen la lagi..hehe..

Iklan Berbayar