Produk Terlaris Julai..

September 29, 2010

.::OYEEHHHH..DAPAT BE LAGI..BE YG KE-13 & 14..THANKS NUFFNANG::.

Hai semua..pekaba? sihat tak? aku kurang sihat la..sakit tekak+sakit mata+selesema+sakit segala sakit..tapi xpelah..orang kate terhapusnyer dosa2 kecil..huhu..harap2la..

Sekarang ni mood tuk blogging kurang sikit..tak taulah kenapa..maybe sb letih kerja kut..huhu..rindunyer saat blogging dgn blogger2 dulu..skarang ramai yg dah stop blogging..ramai yg dah xaktif..tinggal beberapa kerat je yg still aktif...sadihnyer..

Tadi aku sajelah gatal2 tangan cek akaun Nuffnang aku kan..tetiba2 ternampak 2 BE baru..BE yg ke 13 dan 14..oyeeehhhh happynyer..walaupun dah lama tak blog walking tapi nuffnang still bg BE..Thanks Nuffnang..ni yg jd penyunting semangat aku untuk blog walking nie..hehehe...Tu dia 2 Iklan baru..."CRES WELLNESS LB & VSHUB LB"

p/s--> Luv u nuffnang..bg la BE lagi..hehe..

September 28, 2010

.::COMING SOON BISNESS::.

Entry aku semalam aku cakap nak buat bisnesskan....ni aku tunjukkan...bisness yg akan dijalankan...insya Allah...Jual baru Jenama NIKE ORIGINAL terus dari kilang..Bukan yg ciplak macam kat uptown tu yer...huhu....Sekarang ni tengah buat website..website still xsiap lg...siap je website tu terus bisness ni beroperasi..Ktorang akan jual online...orang kate kerja part time..tambah pendapatan..hihi...eh korang nati boleh la beli baju dengan aku..hehe..Doa2kan kami berjaya yer...Amiin....Serba sedikit gambar baju yg akan di jual..

September 25, 2010

Lagenda Budak Setan vs Ali Setan..

Sesungguhnya aku amat kagum sama beliau...Artikel ini amat menarik jadi aku ingin kongsikan dengan kawan2 semua..Ali Setan

Sebenarnya entri kali ini tiada kaitan pun dengan filem Lagenda Budak Setan, sebaliknya saya memetik sebuah email yang dihantar oleh rakan tentang kisah saudara Azmil Mustapha. Apabila disebut nama Azmil Mustapha, majoriti generasi muda tidak akan dapat mengecam siapa orangnya. Tetapi sebut saja Ali Setan, ‘berkat’ daripada siaran ulangan filem tersebut di kaca televisyen, semua orang tidak kira yang kecil atau dewasa dari kalangan peminat filem Melayu pasti mengenal pelakon tersohor Malaysia dekad 80-an ini. Azmil, 55 (umur yang dikira beliau mengikut takwim hijri 22 Safar 1375H) adalah antara sebilangan artis di Malaysia yang melakukan ‘penghijrahan’ daripada kehidupan yang penuh ‘lagha’ kepada pengabdian diri kepada Allah.

Azmil MustafaSaudara Azmil Mustafa

Penampilan terakhirnya adalah sebagai Pengiran Demak dalam filem ‘Puteri Gunung Ledang’; watak yang diilakonkan setelah syarat-syaratnya yang ketat diterima penerbit. Duda (mempunyai seorang anak dengan bekas isteri pertama dan empat dengan isteri kedua) dari Shah Alam, Selangor ini telah musafir ke Syria sejak setahun lalu untuk mempelajari bahasa Arab dan ilmu agama.

Wartawan Global Media Channel (GMC) berkesempatan menemuramah Azmil di Kota Bharu (beliau kembali ke Malaysia sempena cuti semester pengajiannya) yang hadir memenuhi undangan untuk menyampaikan ceramah kesedaran Islam anjuran PAS Kawasan Ketereh baru-baru ini.

Kenapa saudara memilih untuk ke Syria?

Saya buat solat hajat, minta dengan Allah, saya nak cari tempat belajar, Allah berikan petunjuk belajar di Syria. Dengan duit yang saya dapat dari menyampaikan ceramah-ceramah kesedaran Islam sebelum itu di Malaysia, saya terbang ke Syria dengan anak-anak saya.

Saya belajar Bahasa Arab di Maahad Taalim Lughatal Arabiah Lil Ajnabi (Institut Pengajian Bahasa Arab Bagi Orang Asing).Kalau saya terus masuk kelas (pengajian agama) anjuran syeikh-syeikh pun saya tak reti Bahasa Arab. Jadi saya belajar Bahasa Arab dahulu. Sementara itu saya belajar Al-Quran, tajwid dan tasmi’ dengan syeikh-syeikh. Saya juga belajar dengan pelajar-pelajar Malaysia yang ada di Syria.

Sejak bila sebenarnya saudara ke sana?

Sudah setahun. Saya pergi redah sahaja. Tak ada buat rancangan. Dengan empat orang anak saya turut bersama (tiga perempuan dan seorang lelaki). Yang sulung kemudiannya balik untuk mengambil peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) di sini. Jadi kekallah tiga orang yang tinggal bersama saya di sana. Anak saya Noramalia Batrisya ,15, dan Mohd. Bazli Shafri, 13, belajar di Jami’ Abu Nur, sebuah kolej Islam antara yang termasyhur di Syria. Yang kecil baru masuk umur tujuh tahun dan belajar di darjah satu. Enam bulan pertama mereka dimasukkan dalam kelas bahasa Arab. Tidak ada masalah untuk mereka mengikuti pengajian dan sekarang sudah fasih berbahasa Arab. Saya amat puas hati dengan perkembangan mereka.

Puas hati macam mana?

Dengan perubahan perwatakan. Di Malaysia, dekat Shah Alam tempat kami tinggal dahulu banyak pengaruh yang tidak sihat. Cara hidup moden . Tapi di sana mereka mengaji Quran tiap-tiap hari, solat tidak tinggal dan pergaulan dijaga. Malah mereka sempat menasihati kakak yang pulang ke Malaysia “jangan tengok lelaki” bukan berkawan, tengok pun mereka tak bagi.

Di sana pergaulan antara lelaki dan perempuan amat dibatasi. Kita payah nak lihat pergaulan secara bebas berlaku. Duduk satu meja pun tak ada. Kalau di Yaman, negeri yang berjiran dengan Syria, dalam bas kalau hanya ada seorang wanita yang menjadi penumpang , yang lelaki tidak akan naik dan sanggup tunggu bas yang lain datang untuk dinaiki. Bimbang timbul fitnah walaupun hanya sebagai penumpang. Masing-masing sangat prihatin untuk menjaga perkara ini.

Antara perubahan yang ketara saya dapat lihat adalah pada anak perempuan saya, Noramaliya. Dia sebenarnya pelajar yang lemah. Semasa bersekolah di Malaysia, biasanya dia mendapat kedudukan 35 ke bawah. Dulu tinggal di Shah Alam, dia selalu ponteng sekolah. Tengok wayang di KLCC. Pergi ke sekolah tapi dalam beg ada pakaian lain untuk ditukar. Itu dah memang menjadi tabiat pelajar sekolah di Malaysia. Sampai di Syria, dia jadi pelajar yang terbaik. Padahal dalam kelas ada pelajar-pelajar luar negara yang lain seperti dari England, Afrika Selatan, Kazakhstan , China dan lain-lain. Dia yang muncul pelajar terbaik

bergambar-bersama-pelakon-azmil-mustafa-dan-keluarganya-yang-kini-tingal-di-damsyikSaudara Azmil Mustafa bersama keluarganya.

Bagaimana saudara menyara kehidupan di Syria?

Tidak ada pendapatan tetap tapi saya sangat bernasib baik kerana mendapat bantuan. Saya diberi tempat tinggal percuma oleh seorang Syeikh di sebuah apartmen di pinggir Damsyik. Saya akui duit pun tak banyak tapi diam tak diam sudah sampai setahun saya di sana dan tidak timbul sebarang masalah besar. Kita kena yakin rezeki itu datang daripada Allah. Ada saja duit yang masuk. Sentiasa ada bantuan diterima kerana saya dan anak-anak dikira orang yang sedang menuntut ilmu.

Malah ia sampai ke tahap saya kadang kala terpaksa buang makanan yang diberi oleh jiran kerana terlampau banyak. Dan di sana kita yang pergi belajar dengan Syeikh ini bukan kita yang membayar Syeikh tapi mereka pula yang memberi duit pada kita. Perkara ini sudah jadi kebiasaan orang Syria . Jika tidak pun, dia akan beri kita roti setiap kali pergi belajar. Pergi solat Jumaat pun dapat duit. Budaya memberi amat dititikberatkan. Paling kurang, yang dewasa akan menyediakan gula-gula dalam poket untuk diberi kepada kanak-kanak.

Saya juga terkejut kerana kadang-kadang menerima sumbangan yang nilainya mencecah RM1000. Kalau yang kaya lebih lagilah mereka sumbangkan. Anak kepada Syeikh yang menyediakan rumah percuma untuk saya pernah menyumbang jutaan ringgit kepada fakir miskin dalam bulan Ramadhan. Kenapa saudara fikir perubahan-perubahan positif sama ada kepada anak atau saudara sendiri boleh berlaku? Adakah perbezaan antara Syria dan Malaysia ini begitu ketara sekali sedangkan kedua-duanya adalah bumi orang Islam?

Bumi Syria ini ada kelebihan. Saya daripada kecil sampai besar memang belajar di sekolah yang tidak berasaskan kepada Islam. Saya menuntut di dua buah sekolah mubaligh Kristian iaitu La Salle Institution dan St John Institution. Dari situ saya menyambung pula pelajaran ke Indiana University di Amerika. Daripada kecil sehingga dewasa, saya tidak pernah belajar dan khatam al-Quran.

(Di Amerika , Azmil belajar dengan pengkhususan dalam penerbitan televisyen, radio dan filem. Beliau hanya tinggal tiga lagi jam kredit untuk dihabiskan sebelum dihantar pulang ke Malaysia oleh Jabatan Imigresen Amerika. Tindakan itu diambil ketika Amerika membuat penapisan orang-orang Islam dari negara luar berikutan kemenangan kumpulan Islam (Syiah) menjatuhkan kerajaan beraja Shah Mohammad Reza Pahlavi. Azmil dikesan bekerja sambilan walaupun syarat hanya membenarkan pelajar luar yang mempunyai 12 kredit atau lebih sahaja untuk berbuat demikian. Ayahnya Dato’

Mustapha Kamil Yassin, bekas pensyarah di Universiti Malaya dan Universiti Sains Malaysia tidak mahu Azmil mengambil biasiswa kerana kedudukannya sebagai kakitangan kerajaan gred A. Mula-mula saya berubah dulu nak baca surah al- Fatihah pun tak boleh. Kena baca mengikut tulisan rumi. Nak sembahyang semua ayat kena ditulis ke huruf rumi. Tak pernah dapat hafal. Sehinggalah apabila saya ke Syria.

Di sana, anak-anak saya belajar Al-Quran dengan seorang syeikhah (ustazah) di rumahnya. Selepas sebulan syeikhah tersebut datang melawat ke rumah. Dia mahu melihat keadaan keluarga macam mana. Bila datang dia meminta saya mengajar anak-anak. Dia suruh saya baca satu surah. Bila “check” ayah baca pun tak betul, dia pun minta anak muridnya yang lain tolong ajarkan anak-anak saya.

Tapi alhamdulillah berkat mengaji tiap-tiap pagi, kini saya sudah boleh menghafal satu, dua muka surat dengan senang. Ini memang saya pelik. Saya rasa ini memang kesan tinggal di bumi Syam (Syria), bumi para anbiya’.

Dahulu negara ini tertutup. Sebab ia mengikut pengaruh Rusia. Jadi negara lain menyisihkannya. Apabila Syria disisihkan, ia sebenarnya terselamat. Macam di Malaysia, apabila dibuat dasar terbuka, semua pengaruh dapat masuk, ia merosakkan kita. Budak-budak sekarang budaya sendiri pun tak kenal . Dan dia tak mahu ikut. Dia lebih seronok ikut budaya asing, budaya Barat. Budaya ini di Melayukan dengan bahasa. Tapi isinya tetap dari pengaruh yang menyimpang dari ajaran Islam.

Adakah kerana saudara bimbangkan keadaan begini sehingga sanggup membawa anak-anak jauh dari Malaysia? Azmil Mustafa Sebab benda inilah saya bawa anak-anak keluar. Bila saya bawa anak-anak keluar, ada kawan-kawan yang tegur saya ” Jadi anak kamu ini tidak ada SPM. Macam mana nak cari kerja?”

Saya jawab balik, “Rezeki itu kerana Allah bukan kerana SPM”. Orang ada SPM pun berlambak tak ada kerja. Ada ijazah UM pun tak ada kerja. Ada Master USM pun tak kerja. Kita kena ingat rezeki itu dari Allah.

Sekarang anak-anak saya sudah hafal Juzuk Amma. Saya percaya dalam tiga empat tahun lagi, Insya Allah satu Quran tu dpat habis dihafal. Itu lebih berharga. Kalau dia jadi arkitek atau jurutera tapi Quran pun tak tahu buat apa. Macam saya dulu jadi pengarah filem tapi Quran pun tak tahu, buat apa?

Memberi pendidikan Islam pada anak-anak sehingga sampai berhijrah ke Syria. Orang lain mungkin tak berpeluang berbuat demikian macam saudara.?

Saya rasa kalau kita ajar anak kita cara Islam tak ada kekurangannya bagi saya. Malahan Allah mungkin akan mecurahkan kemudahan kepadanya. Sekarang kita kongsi raya, kita kongsi hukum, kongsi taraf atau standard Islam dengan yang lain. Kita membandingkan ajaran Islam dengan yang Barat.

Kalau tak seperti Barat, kita anggap standard kurang. Kita campur aduk hukum Allah dengan hukum kafir. Inilah yang saya nampak masalah kita pada hari ini. Ini pun nak berlaku di Syria pada hari ini. Kalau di negara kita lama dah dijajah 500 tahun dahulu dan kita masih ‘terjajah’. Syria ini dia baru terbuka tak sampai 10 tahun. Jadi generasi dia sekarang dia baru rosak.

Kalau kita di Malaysia, kerosakan bermula sejak dari generasi bapa kita dahulu. Mareka agungkan England dan Amerika.

Tetapi bagi saya , kalau orang Syria nak ikut barat pun, agaknya kena juga dengan fizikal mereka itu. Tapi kita Melayu pun nak mata warna biru, rambut warna perang. Tak kenalah. Nampak janggal sangat kalau yang Melayu nak tiru.

Bagaimana kita hendak menghadapi perubahan budaya sebegitu ?
Di Syria, guru-guru yang pegangannya kuat masih bertahan. Kita di Malaysia, lebih banyak yang kebaratan daripada Islam. Kita di sini mereka yang nak kepada Islam sedikit, yang nak kepada barat banyak.

Dari sekolah itu yang diajar. Supaya kita bersedia dengan pengaruh dan sistem barat. Sekolah-sekolah kita, tamat persekolahan kita berpeluang belajar sampai ke universiti di Amerika, di England. Tetapi kalau kita keluar dari pondok atau sekolah agama, peluang sambung belajar itu tidak seberapa.

Apa yang kita lakukan adalah untuk menyesuaikan diri kepada budaya barat.
Dan ini kita tak sedar. Kita seolah-olah nak menyediakan diri masuk ke institusi dan sistem yang kerap kalinya meruntuhkan jati diri Islam..

Dan yang peliknya, orang tidak bimbang kalau yang keluar tingkatan enam sekolah biasa tak boleh baca Alif Ba Ta. Nak masuk sekolah tahfiz pun payah sebab tak kenal huruf walaupun tamat tingkatan enam. Benda ni dah berlaku sejak zaman dulu lagi dan kita tidak sedar.

Saya cakap kepada seorang sahabat di Syria kenapa kamu ghairah nak buka peluang kepada barat. Saya dah tengok keadaan di negara saya apa yang berlaku. Dia kata mereka pun nak moden. Moden apa? Moden nak tengok anak-anak terbuang di tong sampah. Moden nak tengok anak-anak mati sia-sia kerana terlibat denbgan lumba haram. Itu moden buat apa. Pembangunan sedemikian yang membangun hanya bangunan dan jalan raya. Akhlak runtuh.

Akhlak diruntuhkan kerana nak mencantikkan bangunan dan jalan. Sebab itu fikirlah, kerana tak ke mana kita dengan pembangunan sebegitu.

Kenapa remaja dan kita sendiri sebenarnya cenderung untuk meminati budaya hiburan?

Sebab memang sudah disediakan sejak daripada dulu. Pendidikan dan cara hidup disediakan untuk membolehkan anak-anak bersedia menerima sistem yang menyimpang dari bukan untuk menjadi hafiz atau ulama’. Penyediaan dilakukan untuk membawa masyarakat ke arah keseronokan.

Kalau kita tengok babak dalam filem Melayu, babak minum arak , berdansa, sejak dari zaman P Ramlee sudah ada.

Sejak sekolah lagi , anak-anak dibiasakan dengan budaya Barat. Ada sukan gimnastik sampai terkangkang anak-anak diajar guru; sukan renang, jadi separuh bogel. Kita disediakan untuk menerima budaya barat. Mana kita amalkan hukum syariah ? Itu masalah kita.

Pada pandangan saudara, masalah keruntuhan akhlak ini bagaimana nak diselesaikan?

Sekarang kita taat pada hukum yang tidak berpaksikan Islam. Undang-undang yang dimulakan oleh British dahulu. Cuba kita gunakan hukum syariah, saya percaya gejala sosial yang teruk dalam negara dapat dikurangkan sebab kita menyediakan masyarakat untuk ke akhirat. Sekarang kalau membabitkan hukum Allah, ia dikira hak persendirian. Anda hendak buat atau tidak, itu pilihan anda sendiri. Tapi mereka (kerajaan) tak galakkan pun. Itulah masalah sekarang.

Bagaimana kita nak menyedarkan masyarakat?

Islam ini mesti dijalankan bermasyarakat. Tapi tanggungjawab itu tetap pada diri sendiri. Kita sendiri mesti mulakan dahulu . Contohnya kita dilatih berpuasa sama ada di dalam atau dil luar rumah. Walau di mana pun kita tahu Allah melihat.

Sebab itu kita kena buat pilihan. Dua sahaja pilihan kita. Sama ada ikut jalan Allah atau ikut syaitan. Tidak ada jalan tengah. Tidak ada kompromi. Setiap benda yang berlaku dalam masyarakat dunia hari ini kita kena buat pilihan antara yang benar dengan yang tidak. Gunakan akal.

Islam ini agama untuk yang tahu berfikir. Bukan taat buta tuli. Kalau kita gunakan akal fikiran baru kita sedar. Kita kena fikir tentang keesaan Allah. Ini yang kita kena ajar anak-anak. Sekarang apa yang diajar kena cari duit banyak-banyak. Bila ikut cara Islam barulah ada keberkatan.

Berbalik kepada dunia hiburan, adakah tidak ada ruang sebenarnya untuk ia menjadi lebih baik?

Boleh kalau industri kita industri yang beriman. Tapi industri kita meniru Bollywood, Hollywood, Hong Kong dan lain-lain. Kita menuju ke arah keruntuhan. Ini yang bahayanya.

Nasihat kepada rakan artis

Pendek sahaja ; Allah melihat apa yang kamu buat.

Wallahualam.....

p/s--> kredit to SkypeCrew dan Wanwma

September 22, 2010

~Wow..Shahir AF8 pakai Nissan Fairlady???~

Duk2 blog walking tiba2 terbaca entry pasal kereta Nissan Fairlady kemalangan..terkezut sangat2..b4 ni aku xtau pun yg shahir pakai kereta tu..wow bestnyer...kereta idaman aku tu..hihi..bestkan jadi artis ni kejap je leh jadi kaya raya..nak2 kalau yg juara2 Akademi Fantasia..contoh terdekat Mawi..dah rezeki diorangkan..

Aku mmg minat giler dengan shahir nie..nak2 lagu dia tu..kebahgiaan dalam perpisahan..memang best giler...beruntung sape2 yg dapat shahir nie..dah la baik, beriman, berbudi bahasa..boleh dikatakan ciri2 lelaki soleh la..sejuk perut ibu mengandungkan lau dapat anak camni..hihi..apepun semoga shahir terus berjaya...

nak baca lebih lanjut pasal berita ni boleh baca kat blog diorang nie..klik sini..


gambar yg aku curik dr mr.google..hehe..

p/s--> nampak sangat aku xambik tau perkembangan artiskan..hehe..

September 19, 2010

.::BERAYA BERSAMA SI DIA DAN FAMILYNYER::.

Selamat hari raya Aidilfitri tuk semua n maaf zahir batin yer..

Aku nak wat entry pasal raya ni...dah basi ke lum ek? xkirala basi ke tak aku tetap nak buat jugak..aku punya blog aku punya sukala kan..haha..

Hari raya pertama aku raya kat rumah then lepas jumaat pergi ziarah menziarahi semua sanak saudara aku...senang nak ziarah diorang sb rumah diorang semua kelompok..sebelah-sebelah je..semua duk di tanah atuk n nenek aku..baik belah ayah ataupun belah mak..jadi jimat perjalanan ktorang.satu hari dah habis ziarah dorang..hihi..tapi yg sedihnyer aku tak ambik gambar pun sb kamera aku rosak..huhu..sedihnyer..

Raya ke-2 dan ke-6 baru2 ini aku beraya kat rumah bf aku..dari tengah hari sampai ke malam aku duk kat sana..huhu..tp best bangat makan nasi dagang buatan ibu nyer...sampaikan 3x aku makan..1 sekali kat rumah dia..2 kali la kat rumah aku la..ibu dia bg bawak balik..aku apa lg makan la..haha..

Gambar2 ni sebenarnyer ada sorang budak ni namanyer Shuhada..suka ambik gambar....ktorang pun apa lg layan la...saksikan................Bersama Tersayang..Mohd Fahmi Hijazi..

Bersama Jurukamera..Si Ada budak cute + nakal.

Bersama adiknyer..Farida Atira..
Bersama adiknya Fakri @ Matyie budak nakal..

Fahmi Hijazi..Abah..Fazidie..Sama tapi tak serupa..hihi..Bersama Family Si Dia...(Abah,Ma,Abangdie,Fakri,Fahmi,Amy n Ira)..

p/s--> Happy together...=)

September 16, 2010

.::Perintis Komuniti Nuffnang @ Nuffnang Co-Founder Timothy Tiah ::.

Nuffnang....sebut sahaja nuffnang, mustahil jenama komuniti pengiklanan blog itu tidak dikenali oleh blogger-blogger di seluruh Malaysia..Tidak hairan juga, jenama itu amat dikenali di negara-negara jiran terutamanya singapura,Australia dan Filiphina.. Berita selanjutnya klik sini KOSMO ONLINE.....Semalam aku baca surat khabar Kosmo then ternampak cerita pasal nuffnang nie..hari ni lak tetiba ternampak dalam kosmo online jd aku pun post je la entry nie..kalau dalam surat khabar panjang lg citernyer..online kurang sikit...mmg xpercaya kan lalaki berusia semuda ni boleh menjadi pengarah urusan..mmg beliau betul2 hebatla...tabik spring skali..hihi..kepada blogger2 xrugi kalau korang daftar nuffnang nie..aku pun pernah dapat cek drpada nuffnang...so apa ditunggu lagi..sign up now.. then baca jugak pasal yg dlm paper ni kat nuffnang..

p/s--> nak cash out duit nuffnang tp sayang..hihi..

September 2, 2010

.::Radio Online - Frenzy.fm - Mesti Gempak Punya::.

Salam tuk smua pembaca..korang pernah dengar tak frenzy.fm? radio online..dia punya trade mark "mesti gempak punya"..actually aku dah lama letak radio online nie..kalau tak caya tgk la kat blog aku nie...Aku suka frenzy.fm ni sb lagu2 dia bes..lagu baru, lama, melayu, nasyid, omputih,, korea hindustan, japan dll..senang citer smua ada la..lagi satu senang sikit kalau rase nak dengar radio on je blog..hihi..aku suka frenzy ni sb lagu2 dia banyak lagu rock2 kapak..haha..

Lagi satu yg best..korang boleh minta lagu..korang klik kat minta lagu then korang tulis je tajuk n nama artis then tulis nak tuju kat sape n ucapan sekali..aku dulu suka la mintak-mintak lagu nie..xsampai setengah jam je diorang akan mainkan lagu yg korang mintak..(bolehla kalau korang nak tuju tuk yg tersayang) dulu aku selalu la tuju kat bf aku walaupun aku tau dia xdengar pun frenzy.fm nie..haha..

Kalau korang nak pasang kat blog korang, korang boleh ambik je link kat blog aku nie..juz klik kat frenzy.fm tu dgn ambik dia punya html then pasang...

Tetiba aku rase nak wat entry ni sb ramai sangat yg tulis kat shout box n komen aku..tanya lagu apa aku pasang kat blog..then cakap lagu aku pasang best la..mcm2..padahal aku sendiri pun xtau lagu pe yg dia dengar..al-maklumlah lagu sentiasa berubah..hihi..

Okla stop sini dulu..blog walking time.....=)

p/s--> now lagu BPR-seribu tahun takkan mungkin...for u all..

Iklan Berbayar